Matkakertomus: Tallinna, Viro 27.-28.9.2014

Syksyiset Tallinnan näyttelyt

Miniblack's Toisen kerran syyskuun aikana auton keula kohti Viron laivaa. Tällä kertaa eri kokoonpanolla sekä eri laivalla. Eckerölinen siistillä ja avaralla laivalla matka sujui iltapäivän auringossa leppoisasti päivällistä nauttien ja illaksi pääsimme mukavasti satamassa sijaitsevaan hotelliimme.

Pienen iltasession ja koirien pissatuksen jälkeen menimme nukkumaan tai sanoisin että yritimme mennä nukkumaan. Naapurissa meno ja musiikki oli sen verran railakasta että mietimme koskakohan täällä saa unen päästä kiinni. Tulihan se uni vihdoinkin ja aamulla näimme juhlioiden jäljet. Roskaa, kaatuneita tuoleja ja pöytiä sekä eri ’herkuista’ lopen uupuneita kansalaisia pitkin poikin pihaa.

Näyttelyt Saku-hallissa

Miniblack's Aamupalan jälkeen suunnistimme pikkuhiljaa näyttelypaikalle, huom. tällä kertaa ihan eksymättä. Halli oli avara ja tunnelma ihailtavan leppoisa. Into-mäyris arvosteltiin ennen puoltapäivää ja ruusukkeita tuli jälleen. Intosta leivottiin kerralla Eestin ja Latvian juniorimuotovalio. Onnea! Bostonit arvosteli herttainen Kerstin Nilsson Tanskasta. Ande sai heti lauantaina valioitumiseen EE CH oikeuttavan sertin. 3 viikkoa aiemmin pikkumiehemme sai ROP-koirana molempina päivinä sertit. Hyvä Ande ja kiitos handlerillemme, Kaisalle.

Onnellisena suunnistimme hotellille takaisin ja saavutusten kunniaksi kävimme "kantaravintolassamme" syömässä ja juomassa rauhallisessa ympäristössä keskustelemassa kiireettä. Vatsa täynnä haimme tarvittavat iltaeväät huoneeseemme. Juhlistimme kuoharin ja nakkien kanssa iltaa. Nakit tosin oli koirille, mutta jääkaapistamme kaivoimme itsellemme esille vielä ihanan herkullista tiramisua. Nam!

Ryhmäkilpailuissa tunnelmaa - Into RYP3

Miniblack's Onneksi seuraava yö oli ihan rauhallinen ja sunnuntain aikainen aamuherätys ei tuntunut missään. Haimme auton autotallista ja ’breakfast bag’in hotellin respasta mukaan ja kohti Sakuhallia. Tältä päivältähän emme enää tarvinneet mitään, koska tittelit oli jo ansaittu.

Aamulla mietimme että tästä tulee pitkä päivä koska arvostelut oli heti aamulla. Päätimme nauttia tunnelmasta ja shoppailusta hallissa. Arvostelut koirilla meni suurin piirtein lauantaisessa järjestyksessä. Tuomarina oli iloinen ja hymyileväinen Lillian Lleton, hänkin Tanskasta. Harmi ettemme voineet vastaanottaa häneltä enää tarjottua serttiä koska Eestin Muotovalio tuli jo edellisenä päivänä. Intopa sitten päättikin järjestää loppupäivän ohjelman ollen ROP sekä ROP-juniori. Ei kun ryhmiä odottelemaan. Onneksi ne alkoivat kello 14.00 maissa ja Into kävi pariin otteeseen pyörähtämässä ryhmissä ollen RYP 3. Onnea!

Iltapäivällä jäikin aikaa käydä naapurikorttelissa Rocca al Maressa ostamassa tuliaiset sekä kahvilla. Satamassa olimme ajoissa ja kotimatka illallista nautiskellen saattoi alkaa. Kotimaassa ’pudottelimme’ porukkaa neljään eri paikkaan. Oli onnistunut ja mukava reissu.

Kiitos mukavasta seurasta,
toivottaa "PeeAaa Tours" eli Anneli "the matkanjärjestäjä" ja Pekka "the autonkuljettaja"

Kaikkien bostoneiden tulokset molemmilta päiviltä

Tallinna, Kerstin Nilsson, Denmark 27.9.2014

Barroco's Son of the One - Paras pentu
Urokset
Kait Klassik Jaromir At Mersu - PU1, Paras juniori, J-SERT, ROP
Miniblack's Grande Finale - PU2, (valioitui edellisenä päivänä -> sertiä ei siksi jaettu)